vendredi 9 avril 2010

SALUTE TO THE STUPID !



The first online social fashion-tagged music video in the world featuring 100 Diesel lovers



Diesel présente son nouveau social fashion-tagged music video, qui est un catalogue musical de la collection Printemps-Été 2010.


When they heard the first rumours about the possibility of being part of the cast of the SS’10 music catalogue video, they applied in mass. Diesel Facebook and Twitter pages have been on the brink of crash in the last two months: thousand of fans submitted their idea of Being Stupid using videos, images and drawings demonstrating (everybody of course in his own stupid way) how far they were willing to come to be part of the show!

And the challenge was really appealing: to be featured in the first ever online social fashion-tagged music video!

Inspired by Luc Godart’s “Bande à Part” movie, the video features the 100 lucky selected people doing the famous dance in a very Diesel stupid way.

Created by the Diesel Creative team in partnership with agency Anomaly, the video is directed by French-born director Arno Salters; thanks to a special stop-motion technique, the music lovers featured rapidly change, along with their clothes, all while appearing to continue to smoothly follow the choreography of the dance. The film doubles as the debut video for breaking musical talent Josep Xorto, featuring the singer’s forthcoming track A Hundred Lovers.

Officially launched on www.diesel.com on March 26th, the video is fully interactive (of course!): you can pause it, rolling over individual items to get further product information and buy them online and also find info about the people featured, linking to their activities and interests on their social network personal pages. Play now on:

http://www.diesel.com/ahundredlovers/


Isn’t this a downright social media product revolution? You can’t outsmart stupid – so don’t try. Long live stupid.

******

Il n’y a rien de bête à “Being Stupid” et les fans de Diesel le savent très bien. Ils étaient nombreux à réagir sur la rumeur pour faire partie du casting pour le clip vidéo Printemps-Été 2010 qui est un catalogue musical. Les deux derniers mois, les pages Facebook et Twitter de Diesel étaient surchargées. En effet, des milliers de fans envoyaient leurs idées sur “Being Stupid”, par le biais de vidéos, de photos et même de dessins. Ainsi, ils montraient à quel point ils voulaient faire partie du show !



Inspirés par le film « Bande à part » de Luc Godart, les 100 élus dansent de manière « Stupide ».
La vidéo est créée par l’équipe créative de Diesel en collaboration avec le bureau Anomaly et le directeur Français Arno Salters. Grâce à une technique spéciale stop –motion, les danseurs changent de vêtements rapidement, pendant qu’ils continuent leur chorégraphie, sans faille et sur le rythme de la musique.
Ce film est également repris pour le clip vidéo du talent musical, Josep Xorto, pour son nouveau single, A Hundred lovers.

La vidéo est interactive : elle peut être mise sur pause, on peut « scroller » sur les pièces individuelles pour recevoir plus d’informations concernant les vêtements et pour les acheter en ligne. Il est également possible de recevoir des informations sur les personnes présentes dans le clip, où un lien mène vers leurs activités, intérêts et médias sociaux. Jetez un coup d’œil sur :

http://www.diesel.com/ahundredlovers/

Aucun commentaire :

more more more!

Related Posts with Thumbnails